کلینیک کاشت مو

کاشت مو | کاشت ابرو | لیپوماتیک

کلینیک کاشت مو

کاشت مو | کاشت ابرو | لیپوماتیک

مزایای لیپوماتیک


در بخش های گذشته در مورد کاشت مو و اهمیت آن و همچنین مطالبی مقدماتی جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با خدمات دیگری مانند کاشت ابرو، برایتان نوشتیم. همانطور که می دانید - و در مقالات قبلی به معرفی لیپوماتیک پرداختیم - لیپوماتیک از جمله روش های درمانی که مزایای متعددی برای بیماران دارد. در این روش چربی ها براحتی از بدن خارج می شوند. لیپوماتیک می تواند برای تمامی نقاط بدن استفاده شود. هر چند که معمولا گفته می شود در قسمت های کوچک از قبیل غبغب قابل استفاده نیست. لاغری با روش لیپوماتیک به این صورت انجام می گیرد که بدون نیاز به جراحی و درد، تمامی چربی های اضافه خارج می شوند تا سایز بدن کمتر شود.

البته لازم به یادآوری است که یکی از نکات مهم که بسیاری از مردم به آن توجه نمی کنند، اینست که هدف اصلی از روش لیپوماتیک کاهش وزن نیست، بلکه به جای کاهش وزن، به کاهش سایز توجه می شود. 

مزایای استفاده از روش لیپوماتیک برای لاغری:

در ابتدا باید گفت این روش تنها برای افرادی قابل استفاده است که به چاقی موضعی مبتلا هستند. افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، می توانند از روش های دیگری همچون کنترل غدد و هورمونها، جراحی چاقی و تنظیم سیستم گوارشی استفاده کنند. در صورتی که فرد مراجعه کننده قصد دارد تا چند ناحیه از بدن خود را با استفاده از روش لیپوماتیک لاغر کند، باید این کار در چندین جلسه و با فاصله زمانی صورت بگیرد.

به طور کلی می توان مزایای لاغری به روش لیپوماتیک را در موارد زیر جستجو کرد:

1- ارتعاشات حاصل از دستگاه لیپوماتیک به هیچ عنوان به بدن و بافتهای غیرچربی آسیب وارد نمی کند. قدرت ارتعاش این امواج زیر HZ20 هرتز است و در نتیجه سلول های چربی با آرامش ذوب می شوند.

2- این روش خطر آمبولی ندارد. چرا که پس از ذوب شدن چربی ها، مایع حاصل فورا از بدن خارج می شود. پزشک سعی می کند تا با ذوب شدن مقداری از چربی ها، کار را متوقف و مایع حاصل را خارج کند و مجدد به ذوب کردن چربی ها ادامه دهد.

3- از آنجا که در این روش از بیهوشی استفاده نمی شود و ماده بی حسی موضعی بر روی ناحیه مورد نظر مالیده می شود، هیچ آسیبی به بیمار نمی رسد. بویژه افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند و نمی توانند بیهوش شوند، براحتی می توانند از این روش استفاده کنند. البته باید توجه داشت که بیماری قلبی نباید حاد باشد. زیرا ارتعاشات حاصل از دستگاه برای قلب مضر است.

4- نداشتن دوران نقاهت از دیگر مزایای لاغری به روش لیپوماتیک است. به این معنا که میزان جراحت بوجود آمده ناچیز و کوچک است. همین عامل موجب می شود تا بیمار پس از درمان، تنها با یک استراحت کوتاه مدت چند روزه به کارهای روزانه خود بپردازد.

5- داشتن سنسور و در نتیجه آسیب نرسیدن به بافت های غیرچربی در بدن از مهم ترین ویژگی های لیپوماتیک به شمار می رود. کانولا هوشمند طراحی شده است که از سطوح چربی پایین تر نمی شود. این قسمت از دستگاه قابلیت تشخیص بافت های چربی از سایر بافت ها را دارد و زمانی که با بافت غیر چربی برخورد می کند، به طور خودکار متوقف می شود. در نتیجه هیچ آسیبی به بافت های غیر چربی وارد نمی شود.

 -6از  دیگر مزایای روش لیپوماتیک می توان به نداشتن سوختگی و کبودی کمتر اشاره کرد. همچنین در این روش تورم ناچیز است و پس از چند روز برطرف می شود. حتی پوست دچار افتادگی نمی شود. 


http://www.rozclinic.com

هزینه لیپوماتیک

لیپوماتیک دستگاهی است که در تمامی دنیا به یک شکل استفاده می شود. تنها تفاوت آن می تواند نسخه جدید و یا قدیمی تر آن باشد. هزینه خرید دستگاه برای تمامی پزشکان در سراسر دنیا به یک اندازه محاسبه می شود. با این وجود هزینه های لاغری با روش لیپوماتیک در تمامی کلینیک ها یکسان نیست. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، در روش لیپوماتیک چربی های اضافه به صورت مایع از بدن خارج شده و نتیجه سریعتر حاصل می شود. در روش های دیگر تا کسب نتیجه نهایی زمان بیشتری نیاز است.

 

دلایل هزینه های بالای لاغری با روش لیپوماتیک

اگر چه برخی به هزینه های لیپوماتیک معترض هستند اما اگر دلایل هزینه های بالا را بدانند، به منصفانه بودن آن پی خواهند برد. به طور کلی هزینه های لیپوماتیک به دلایلی که در زیر به آنها می پردازیم، بیشتر از سایر روش های لاغری محاسبه می شود:

 

1-سخت و مشکل بودن لاغری با لیپوماتیک

در روش لیپوماتیک پزشک باید دقت، مهارت و سرعت عمل بالایی داشته باشد تا بتوانند چربی هایی که ذوب شده اند را سریع از محل خارج کند. در غیر اینصورت خطر آمبولی را به دنبال دارد. در مقایسه با سایر روش ها کم دقتی در لیپوماتیک عواقب وخیمی را به دنبال دارد. به همین دلیل هزینه های آن بیشتر محاسبه می شود زیرا پزشک باید هر لحظه مراقب چربی های حذف شده باشد.

2-نیاز به جراحی سرپایی

در روش لیپوماتیک از جراحی سرپایی استفاده می شود. هر چند در این بیهوشی وجود ندارد. اما باید قسمت کوچکی از ناحیه مورد نظر برش داده شود تا پزشک بتواند به راحتی کانولا را در آن ناحیه قرار داده و چربی ها را ذوب کند. برش دادن قسمتی از بدن نیاز به تخصص دارد و بدون مهارت کافی نمی توان این کار را انجام داد. پزشکانی که اقدام به عمل لیپوماتیک می کنند، دارای تخصص کافی در این زمینه هستند و پس از اتمام کار نیز، قسمت برش خورده را با دقت بخیه می کنند. بخیه ها باید به گونه ای باشند که جای آن بر روی بدن بیمار باقی نماند.

3-تجربه و تخصص پزشک

تجربه و سابقه کار مفید پزشک تاثیر زیادی در محاسبه هزینه لیپوماتیک دارد. پزشکانی که در کار خود مهارت بیشتری دارند و در عین حال سابقه آنها در انجام این روش درمانی بیشتر است، به مراتب هزینه های بیشتری نیز دریافت می کنند. بیمارانی هم که به این پزشکان مراجعه می کنند، با اطمینان خاطر هزینه ها را پرداخت کرده و آماده لیپوماتیک می شوند. زیرا با اعتماد به مهارت و توانایی پزشک، او را انتخاب می کند.

4-هزینه سایر تجهیزات و پرسنل

در کنار دستگاه لیپوماتیک دستگاه ها و تجهیزات دیگری نیز استفاده می شود که همگی نقش موثری در نتیجه نهایی دارند. تمامی این تجهیزات با صرف سرمایه تهیه می شوند. در نتیجه موجب هزینه های لاغری با روش لیپوماتیک افزایش می یابد. از سوی دیگر کارکنانی که در کلینیک لاغری مشغول فعالیت هستند و در کنار پزشک برای فرآیند لاغری تلاش می کنند، نیاز به دستمزد و حقوق دارند که پزشک میزانی از هزینه های دریافتی را برای پرداخت حقوق آنها در نظر می گیرد.


در آینده باز هم مطالبی در این زمینه و درباره کاشت مو و کاشت ابرو خواهیم نوشت.

 

 http://www.rozclinic.com

ریزش مو

همانطور که پیشتر گفته شد، امروزه در کلینیک های زیبایی انجام اعمالی مانند کاشت مو، کاشت ابرو و با افزایش چاقی در جهان هم عمل لیپوماتیک روزبروز در حال بیشتر شدن و محبوب شدن هر چه بیشتر نزد مردم است. البته در این میان تقریبا نیمی از مراجعاتی که به کلینیک های پوست و مو می شود، مربوط به بیماری های مو و درمان ریزش و طاسی موی سر است. معمولا ریزش 50 تار مو در طول یک شبانه روز طبیعی است که این میزان در فصل بهار و پاییز بیشتر شده و ممکن است به 100 تار مو در طول روز برسد.


تعریف ریزش مو:

ریزش مو به حالتی می گویند که به صورت غیرطبیعی و بیشتر از حد نرمال موها بریزد و موی جایگزین آن رشد نکند. در حقیقت تعادل بین ریزش موی سر و رویش مجدد به هم خورده و از تعداد موهای موجود روی سر به تدریج کاسته می شود، در نتیجه حالت بی مویی یا طاسی بعد از مدتی بروز می کند.
بیشترین نوع طاسی معمولا ریزش موی آندروژنیک آلوپسی است. این نوع ریزش مو در ابتدا از پیشانی و شقیقه ها شروع شده و سرانجام در قسمت پس سر به هم رسیده و تمامی نواحی جلوی سر تا پشت سر طاس می شود. در مردان و زنانی که زمینه ژنتیکی ریزش مو در خانواده آنها وجود دارد این حالت از اواخر دوران بلوغ ریزش مو شروع شده و شقیقه ها و پیشانی شروع به خالی شدن می کند؛ این ریزش نهایتا تا سن 45 سالگی ادامه پیدا می کند. این نوع ریزش آندروژنیک و ژنتیکی در زنان نیز دیده می شود، ولی فرق آن با مردان این است که در زنان ریزش مو به طور یکسان و پراکنده کم پشت می شود. تارهای مو در آنان بسیار نازک و شکننده تر از حالت عادی می شود. ژن ریزش موی مردانه و زنانه می تواند از یکی از والدین به فرزند منتقل شود. از خصوصیات ریزش موی آندروژنیک، پایدار و ثابت بودن موهای پشت سر است.


از علل دیگر ریزش مو:

• کم خونی
• 
پرکاری و کم کاری غده تیروئید
• 
رژیم های غلط و غیر علمی و سریع لاغری
• 
زایمان و شیردهی
• 
بیهوشی های عمومی و جراحی های وسیع
• 
اختلالات تغذیه ای و کمبود بعضی ویتامن ها
• 
آلرژی های ناحیه پوست سر
• 
سینوزیت ناحیه پیشانی و صورت
• 
مصرف بعضی از داروها
• 
بیماری های پوستی ناحیه پوست سر مانند، پسوریازیس، لوپوس و ...


http://www.rozclinic.com 

مراقبت های بعد از لیپوماتیک


لیپوماتیک نیز مانند هر عمل جراحی دیگری –مثل کاشت مو و کاشت ابرو – نیازمند مراقبت صحیح است. در صورتی که از محل خروج چربی های اضافه به خوبی مراقبت نشود، ممکن است به محلی برای رشد باکتریها و نهایت عفونت تبدیل شوند. پس از اینکه لیپوماتیک به پایان رسید، پزشک توصیه های لازم را برای بیمار توضیح می دهد. به طور کلی مجموعه مراقبت های پس از لیپوماتیک را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

خونریزی پس از انجام جراحی کمی نگران کننده است، که البته با مصرف داروهایی که از سوی پزشک تجویز می شود می توان به راحتی خونریزی را کنترل کرد. برای جلوگیری از خونریزی مجدد، اکیدا توصیه می شود که بیمار بلافاصله پس از خروج از مطب استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین و برخی ورزش ها همچون دو، وزنه برداری و ... خودداری کند.

پس از درمان لیپوماتیک ممکن است مقداری خونابه از جای زخم خارج شود. این خونابه ها همان باقی مانده چربی هایی هستند که ذوب شده و به دلیل قرار گرفتن در کنار مویرگ ها با مقداری خون ترکیب شده و با رنگ قرمز خارج می شوند. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست. زیرا پس از چند روز به طور کامل از محل جراحی خارج می شوند. بهتر است با گاز استریل این خونابه ها جذب شود.

درد پس از لیپوماتیک کاملا طبیعی است. برای تسکین می توان استامینوفن کدئین استفاده کرد. سایر داروهایی نیز که پزشک تجویز می کند می توانند درد را کاهش دهند.

پوشیدن گن مخصوص نیز از دیگر توصیه های پزشک است. با استفاده از گن، خونابه ها به سرعت از بدن خارج می شوند و این امر مانع از درد ناشی تجمع مایه می شود. بیمار باید تا مدت چهار هفته به طور کامل از گن استفاده کند.

اگر بیمار بتواند خونابه ها را سریعتر از بدن خود خارج کند، علاوه بر این که تورم و کبودی کمتر می شود، دوره بهبودی نیز به حداقل می رسد. بنابراین بهتر است محل جراحی شده ماساژ داده شود تا خونابه ها خارج شوند. با بسته شدن منافذ برش ناشی از جراحی، مایع خونابه در یک قسمت جمع می شود و موجب درد و بزرگی سایز بدن بیمار می شود.

گنی که پس از لیپوماتیک استفاده می شود نباید بیش از اندازه تنگ و یا شل باشد. براساس نظر پزشکان بهتر است گن معادل 17 تا 21 میلیمتر جیوه بر بدن فشار وارد کند. در صورت تنگ بودن گن، خونرسانی را با مشکل مواجه می کند و گن گشاد نیز نمی تواند درمان لیپوماتیک را تکمیل کند.

از آنجا که بیشتر جراحی لیپوماتیک در ناحیه شکم انجام می شود، نشستن کمی دشوار است. بنابراین بهتر است بیمار تا بهبودی کامل از توالت فرنگی استفاده کند تا به ناحیه شکم فشار وارد نشوند. همچنین در روزهای ابتدایی درمان لیپوماتیک، بهتر است بیمار از نشستن 90 درجه یا مستقیم خودداری کند. توصیه پزشکان دراز کشیدن و لم دادن است.

http://www.rozclinic.com

کاشت مژه


کاشت مژه در کنار کاشت مو و کاشت ابرو امروزه در برخی از کلینیک های جهان صورت می گیرد. کاشت طبیعی مژه برای افرادی انجام می شود که به دلایل مختلفی مانند سوختگی، تصادف، ضربه و دیگر موارد مژه های خود را از دست داده اند. 
کاشت مژه عملی بسیار سخت و پیچیده است که تنها برای کسانی توصیه می شود که به دلایلی فاقد مژه بوده و داشتن چند مژه شکل ظاهری آنها را تغییر عمده ای می دهد و تقاضا برای کاشت مژه با اهداف زیبایی و داشتن مژه های پرپشت تر از سوی بسیاری از متخصصان رد می شود، زیرا به هیچ وجه این کار منطقی نیست.


کاشت مژه از طریق پیوند موی زنده در ناحیه ی پلک انجام می شود. در کاشت مژه، موهای استفاده شده باید با مژه ها هم خوانی داشته باشند. در جراحی ترمیمی کاشت شش تار مو در پلک می تواند کافی باشد تا اثری طبیعی را در ظاهر فرد به وجود آورد و مدت عمل از یک تا سه ساعت به طول می انجامد. در مواردی نیز لازم است که کاشت مژه دو یا سه بار تکرار شود تا نتیجه ی دلخواه به دست آید. این عمل، عملی پیچیده و تخصصی است که برای انجام آن نیاز به یک تیم پزشکی شامل متخصص بی هوشی، چشم پزشک، متخصص جراحی و متخصص پوست وجود دارد. موهای که لازم است در ناحیه ی مژه کاشته شوند باید به دقت و به شکل تار به تار و دانه به دانه از ناحیه ی ابرو یا بناگوش برداشته شوند و با وسایلی بسیار ظریف در لبه ی پلک کاشته شوند
.

 

http://www.rozclinic.com