کلینیک کاشت مو

کاشت مو | کاشت ابرو | لیپوماتیک

کلینیک کاشت مو

کاشت مو | کاشت ابرو | لیپوماتیک

هزینه کاشت مو

بسیاری از علاقه مندان به عمل های زیبایی تمایل دارند که از تعرفه های این عمل ها مطلع بشوند و هنگام مراجعه یا تماس با کلینیک تخصصی کاشت مو، یکی از اولین سئوالاتی که مطرح می کنند، همین مسئله است. قیمتها براساس کیفیت، کارایی، دوام و مواردی از این دست، مشخص میشوند. هزینه کاشت مو نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. از سوی دیگر، گران بودن کاشت ابرو در یک کلینیک، دال بر کیفیت بالای آن نیست. همچنین نباید بدون بررسی و تحقیقات اولیه، ارزان بودن کاشت ابرو در یک کلینیک را دلیلی برای انجام این کار دانست. گاهی پزشک به شرایط اقتصادی بیماران توجه دارد و از اینرو قیمت را کمتر محاسبه مینماید.

از نظر بسیاری، کاشت مو هزینه زیادی دارد. این در حالی است که باید تمامی جوانب را سنجید. هزینههای دوره نقاهت، داروهایی که پزشک تجویز میکند، دستگاههایی که برای پیوند مو استفاده میشود، روش کاشت مو و ... همگی در تعیین هزینه های کاشت مو موثر هستند. در زیر به بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت کاشت ابرو میپردازیم.

-هزینه کاشت و پیوند:

اگر هزینه محاسبه شده برای کل مراحل پیوند و کاشت مو محاسبه شود، شامل دستمزد جراح، هزینه تجهیزات، داروی بیهوشی، هزینههای مرتبط با مراقبتهای در حین کاشت و پس از کاشت میباشد. در کاشت با روشFUE، پزشک بر اساس تعداد گرافت هزینه را محاسبه میکند که هزینه آن بیشتر میشود. علاوه بر این، کاشت و پیوند مو بسته به میزان موهایی است که کاشته میشود. از آنجا که این فرایند، برای زیبایی انجام میشود و در سلامت جسمی تاثیر زیادی ندارد، لذا بیمه، هزینههای آن را تقبل نمی کند و شخص باید خود برای پرداخت آنها اقدام نماید.

-هزینه منطقی:

عوامل تاثیرگذار بر کاشت مو عبارتند از میزان و حجم موهای برداشته شده، که هر چه این میزان بیشتر باشند، هزینه پیوند مو نیز افزایش مییابد. گاهی نیز، کاشت مو با جلسات مقدماتی همراه است. این جلسات به منظور تحلیل پوست سر تشکیل و تعداد گرافتها تعیین می شود. اما بصورت رایگان بوده و هزینه ای برای آنها در نظر گرفته نمی شود و تنها زمانی که عمل پیوند صورت میگیرد، هزینه آن نیز دریافت میشود. از سوی دیگر نمی توان از نقش تجهیزات پزشکی برای پیوند مو غافل شد. در حالی که برخی از کلینیکها از تجهیزات مدرن استفاده میکنند، هزینه بالاتری نیز اخذ مینمایند. در این کلینیکها به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا و پرداختهایی که جهت خرید این تجهیزات صورت می گیرد، هزینه کاشت مو افزایش مییابد.

-تعیین هزینه کاشت مو بر اساس تعداد گرافتها:

بزرگی و کوچکی محلی که برای کاشت مو در نظر گرفته میشود، تاثیر زیادی بر هزینه فرایند کاشت دارد. همچنین نوع گرافتهایی که برای کاشت مو انتخاب میشوند، باید ظاهر طبیعی و واقعی داشته باشند. به همین دلیل، طبیعی بودن گرافتها میتواند در تعیین هزینه کاشت مو تاثیر گذار باشد. یک توصیه مهم، خودداری از کاهش کاشت گرافت است. چرا که برخی از مراجعین قصد دارند تا هزینه کمتری برای کاشت مو پرداخت کنند و درخواست کاشت گرافتهای کمتری میکنند. این امر موجب میشود تا موهای کمتری کاشته شود و نتیجه کار مطلوب نباشد.

-تخصص و تجربه پزشک در کاشت مو:

در هر کار، عامل و کارگزار نقش مهمی را ایفا میکنند. در فرآیند کاشت مو به هر میزان که پزشک به عنوان کارگزار، تخصص و تجربه بیشتری داشته باشد، پیوند و کاشت مو نیز بهتر انجام میشود. گاهی شهرت پزشکان موجب افزایش قیمت کاشت مو میشود. اما این امر تنها یک پارامتر عرفی بوده که در جامعه متداول شده است. در واقع در کنار شهرت، توانایی، تجربه و تخصص پزشک نقش مهمتری را در تعیین قیمت کاشت مو ایفا میکند. 


http://www.rozclinic.com

کاشت موی طبیعی

در مقالات قبلی برایتان گفتیم که کاشت مو چیست و چگونه صورت می گیرد. همانطور که می دانید این عمل در واقع نوعی عمل زیبایی است که جهت ترمیم موهای از دست رفته انجام می شود و امروزه با رشد دانش و تکنولوژی این عمل از طرق گوناگونی انجام شده و در یک کلینیک کاشت مو شما براحتی خواهید توانست با استفاده از مشاوره با متخصصین این امر از روش کاشت مو، هزینه کاشت مو، بهترین روش کاشت مو و غیره (مسائل دیگری مانند بهترین دکتر کاشت مو یا مراکز پیوند مو) مطلع شوید و با داشتن اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه آماده این عمل شویدو پس از پایان دوره درمان از مزایای آن استفاده کنید.

البته ناگفته نماند که در کنار این عمل، کاشت ابرو هم که در سالهای اخیر گسترش یافته و افراد زیادی مایل به آن هستند نیز از عمل های پرطرفدار زیبایی در جهان بشمار می رود و در این زمینه هم بزودی جهت آشنایی هر چه بیشتر شما مقالاتی را خواهیم نوشت. 



در اینجا جهت آشنایی هر چه بیشتر شما انواع عمل های پیوند مو (که توسط متخصص این علم صورت می گیرند) را ذکر می کنیم:

1- پیوند flap:

در این روش قسمتی از پوست حاوی مو را از ناحیه ای از سر به ناحیه مورد نظر پیوند می زنند. این روش بعلت ایجاد نمای نازیبا وغیرعادی ونیز عوارض جانبی شدیدی مثل نکروز و احتمال گذاشتن اسکار،فقط در موارد خاص انجام می شود.

 

2- پیوند scalp reduction :

در این روش توسط برش جراحی، وسعت منطقه طاسی را کاهش می دهیم .

 

3- کاشت الیاف مصنوعی:

در این روش از الیاف مصنوعی شبیه به موهای فرد استفاده می شود. عیب این روش احتمال عفونت در ناحیه ی کاشت، ریزش موهای کاشت شده در اثر مرور زمان و نیاز به ترمیم های مکرر و نیز نبودن امکان تغییر مدل و رنگ مو ونیز هزینه بالای جراحی ها و ترمیم های مکرر است که نهایتآ منجر به منسوخ شدن این روش در برخی کشورها از جمله ایران شد.

 

4- پیوند  punch graft:

در این روش دستهای مو توسط پانچِ از روی سر یا بدن برداشت می شود و در نواحی مورد نظر کاشت می شود. از معایب این روش نمای غیرطبیعی و عروسکی بود که منجر به غیر عملکردی بودن این روش شد.

 

5- پیوند FUT:

در این روش یک بافت نواری با تکنیک مخصوص از پشت سر برداشت شده ناحیه برداشت Sutureمی شود. بافت نواری برداشته شده توسط پرسنل مجرب و زیر میکروسکوپهای مخصوص کاشت مو،به واحدهای مو(FUG)  تبدیل می شوند. سپس برشهای مخصوص در نواحی مورد نظر ایجاد شده وFUG ها داخل این برشها کاشت می شود. این روش روش  gold    standard   کاشت موی طبیعی در حال حاضر می باشد.

 

6- پیوند FIT:

در این روش واحدهای مو(FUG) توسط پانچ های ظریف از سر یا بدن برداشت و در نواحی مورد نظر کاشت می شوند این موها بعلت FUGبودن نمای عروسکی ایجاد نمی کنند و SCARناشی از برداشت آنها بر خلاف پانچ براحتی ترمیم خواهد شد.روش FITبیشتر در مواردی انجام می شود که به تعداد کمی تار مو نیاز باشد مثلا در پیوند ابرو ،مژه و یا قسمت محدودی از ریش و سبیل، و یا در موارد دیگری که به هر دلیل امکان برداشت بافت از پشت سر بیمار وجود ندارد.نکته: انتخاب روش مناسب کاشت مو کاملآبستگی به نظر پزشک معالج دارد.

 

 http://www.rozclinic.com